Nasze centrum językowe powstało w wyniku rodzącej się na rynku potrzeby nauki języka obcego w sposób kreatywny i angażujący, jednocześnie z zaoszczędzeniem czasu i pieniędzy na dojazdy do siedziby szkoły językowej.

Co ma muzyka do języka?

Od dawna fascynuje mnie dlaczego osoby muzykalne mają łatwość w uczeniu się języka obcego, a osoby dwujęzyczne bardzo często wykazują predyspozycje do śpiewu, gry na instrumencie czy tańca. Postanowiłam więc zgłębić temat i odpowiedź pytanie: co ma muzyka do języka? Oraz w jaki sposób można wykorzystać ją na lekcji języka obcego aby stymulować proces przyswajania wiedzy?


Warsztaty plastyczne po angielsku- jak to działa?

 Wszyscy wiemy, że  każde dziecko jest unikalne i rozwija się w indywidualny sposób. Jedno lubi technologie, inne uwielbia rysować, kolejne kocha sporty. Czasami trudno znaleźć czas i sposób aby pogodzić te wszystkie pasje i jednocześnie znaleźć czas na np. naukę języka obcego. Tylko kto powiedział, że nauka języka obcego nie może iść w parze z innymi pasjami dziecka?  

Wybór kursu językowego dla dziecka to twardy orzech do zgryzienia. Oferta nauczania języków obcych jest ogromna, a szkoły językowe prześcigają się w reklamowaniu swoich kursów. Poniżej prezentuję kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę wybierając kurs językowy.

Kiedy ktoś pyta w jaki sposób nauczyłam się angielskiego, zwykle odpowiadam „z Cartoon Network” . Oczywiście nie jest to do końca prawda, rzeczywistą „naukę” języka rozpoczęłam w liceum, a kontynuowałam w trakcie studiów, wyjazdów zagranicznych, itp. Jednak mój pierwszy kontakt z językiem nastąpił rzeczywiście poprzez oglądanie godzinami kreskówek w języku angielskim na kanale Cartoon Network, idąc do szkoły nie miałam żadnej problemu z wymową czy z rozumieniem prostych struktur. A przecież szkolny angielski wprowadzany był wówczas dopiero od piątej klasy podstawówki, z punktu widzenia językowego, baaardzo późno.

Czy naukę języka obcego warto rozpocząć wcześnie?

W swojej pracy bardzo często spotykam się ze stwierdzeniem rodziców, że dziecko „chłonie język jak gąbka” lub „uczy się szybciej”. O ile z pierwszym stwierdzeniem całkowicie się z zgadzam, drugie wymaga subtelnej korekty. Dzieci przyswajają język w sposób nieświadomy i naturalny, musimy tym samym pamiętać, że przyswajają nie szybciej a zupełnie inaczej niż dorośli, którzy uczą się świadomie i przez pryzmat pierwszego języka. Często rodzice obawiają się, że nauka języka we wczesnym wieku będzie miała negatywny wpływ na przyswojenie języka ojczystego lub będzie po prostu zbyt wielkim obciążeniem dla umysłu malucha. Obawy te, choć zrozumiałe, są zupełnie nieuzasadnione, poniżej przedstawiam kilka powodów, dla których warto rozpoczać naukę drugiego języka jak najwcześniej.